23 March 2011

Peraduan CUN! Senang Nak Menang!

PERADUAN DIALOG PALING KELAKAR TAK HENGAT!


JOM CUBA UJI KREATIVITI ANDA!










Hadiah-hadiah menanti anda:





Pemenang Pertama: RM500 x 2 tiket tonton Cun!


Pemenang Kedua: RM300 x 2 tiket tonton Cun!


Pemenang Ketiga: RM200 x 2 tiket tonton Cun!


10 Pemenang Sagu hati: 2 tiket tonton Cun!





Pemenang akan dikira melalui jumlah undian "LIKE" @ "SUKA" paling banyak dalam FB Cun!





Cara-cara:


1. Muat turun gambar di atas


2. Isikan belon dialog di dalam gambar atau isi dalam teks:


Remy sebagai Atan "________________________"


Maya sebagai Luan "________________________"





3. Pos jawapan/gambar terisi dalam wall/dinding FB Cun!


4. Paksa semua orang undi dialog anda lah,a ap lagi!





Tarikh TUTUP: 31/3/2011





nota pendek: Aku tak sempat nak ulas filem ni, tapi aku nak bagitau, pengawalan filem ni yang sengaja dibuat semacam kita terperangkap dalam filem Razak Mohideen akan terubat dengan babak-babak kampung yang langsung hilang superfisialnya dengan watak-watak berwarna, khusus Luna Maya dan Remy Ishak. Kekuatan tema berkenaan keluarga yang dimainkan amat menjadi. Aku suka budak yang retard dalam filem ni, dia "jiwa" filem ni. Dan cinta lakonan Remy dan Luna amat menjadi dan bulat, malah merupakan bibit cinta yang sudah lama kita tidak tonton selepas Sepet, Azura, Ali Setan dan kumpulan-kumpulan filem Melayu yang setaraf dengannya (romance, I mean). Memang tahap klasik! Yeap, aku suka, malah aku suka kritikan Osman Ali terhadap media dan caranya on your face itu. Paling tidak lupa, perjuangan Osman terhadap the meek, the weak, the forgotten diangkat sekali lagi (dengan paparan kampung) sungguh menyeronokkan! Filem komersial Osman yang paling menyeronokkan setakat ini.

3 comments:

imagenta.kreatif said...

adakah lari konti yang begitu banyak tu sengaja dibuat? sebab terlampau banyak dan ketara

fadz said...

katanya diorang tak cukup duit nak habiskan banyak take, yah, aku pun sedar tapi tu lah...

fadz said...

deme kata, inilah yg membelenggu pembikinan filem kita, bagi aku, perancangan atau tahu sudut yg mana dan yg mana kalau dah tak boleh jadi stanley kubrick.