11 March 2011

BUNOHAN - Mungkin Lebih Baik Daripada Merong Mahawangsa



Alfie meletakkan satu gezet filem baru, Bunohan dalam entri ulasan Hikayat Merong Mahawangsa aku. Bila aku tonton, IMPRESIF ...

Aku baru teringat dengan nama ni, Dain Said. Aku asyik dengar dari beberapa mulut pembikin filem yang aku kenal yang menyebut-nyebut bagaimana Dain Said ni macam nafas segar untuk industri, selalunya telefilem-telefilemnya menarik, warna dan lanskap filemnya menarik. Aku manalah tahu banyak drama sebab akhir-akhir ni aku hanya melayan Adik-Adikku Musim Kedua di TV1 dengan nenek aku je (entertaining gila babi siot, aku serius!).

Malah aku teringat dengan Dukun yang merupakan filem arahannya yang tak pernah boleh melihat pagi tanahair kerana seorang bitch yang mahu tunjuk kuasa. Bitch!

NI, tengoklah sendiri .. aku rasa gembira sedikit, tahun ni, dah ada beberapa filem Malaysia yang tampaknya dah berani menyatakan, "Hey, kita lain, dan tak menyesal kalau layan kita":



Laman filem ni.

AKAN DITAYANGKAN 8 MAC 2012

20 comments:

Anonymous said...

saya tidak faham kenapa filem dukun tidak boleh ditayangkan...saya berpendapat ia adalah satu naskhah yang boleh dibanggkan oleh kita..malangnya orang kita sendiri tidak berbannga dengan hasil anak tempatan..jangan sempitkan minda kerana industri kita sudahlah sempit...

Paan Ovrtd said...

Wow. Faizal Hussin as villain eh? Excited already!

fadz said...

Paan, felem ni hanya ada anti heroes, macam zaman kegemilangan Martin Scorsese, Francis Ford Coppola. hero-villian tu felem hindustan je bro..

Alfie Palermo said...

Dain dulu direct commercial tapi dia ciao, dia buat citer dukun. B4 this dia ada buat satu black and white short - 'Jonny Surabaya' masa dia student kat london (skrip jonny surabaya pernah dicetak - as part of this series of short story books dari local-publisher - rhino press) - Bunohan is his latest (formerly titled bunga lalang). aku pun tak tau lah nape aku nak promo citer ni, but dari apa yang aku dengar memang gempaklah. Aku orgasm masa tengok si faizal husin flip weapon dia (tah hapa nama benda alah tu) cam switchblade. kalau aku nak bet dua filem yang akan buat tahun 2011 memorable - aku akan betting bunohan and hanyut (though aku tak tengok lagi hanyut ni).

Anonymous said...

bunohan nama tempat di tumpat
-lagi satu, masa di tepi pantai tu di besut
-mcm kat pengkalan kubur je stage boxing tu

Anonymous said...

AH BUTOH LA KO FADZ...
pIGI belajar la

Walaubagaimanapun...BUNOHAN AKAN menjadi dan berdiri tegak sebagai MONOLITH yang GAH dihadapan semua orang orang bahlul...yg keje kat FINAS, PPFM, FFM, RTM, SWAM, dan juga dihadapan muka produser produser Bodoh malaysia!
satu pelajaran kepada semua !

Nazim Masnawi said...

Aku suka bila dengar pengarah dia talk about tomoi. Bukan something yang kau biasa dengar keluar dari mulut pengarah Malaysia. You should check it out.

aDDy said...

semua mamat2 bebadan kering..

dem wa kena kuruskan badan..

fadz said...

Anon, BUTOH Ko lah! Belajar apa ko nak?

fadz said...

Anon, aku rasa namanya lawi ayam..

fadz said...

i mean, alfie, heheh

Alfie Palermo said...

ah, yup, that must be it. lawi.

zubin said...

Fadz, menonton trailer Merong buat aku rasa bosan sebelum menonton, tetapi Bunohan buat aku excited!

mazeermohamad said...

terbaik dow~

mazeermohamad said...

ini baru namanya filem! :'{D

Anonymous said...

kerambit@lawi ayam

Anonymous said...

Pekin ibrahim is the best

Anonymous said...

Pekin ibrahim tuuu yg berlakon!!!terbaik!!

Anonymous said...

bila nak kuar weiiiiiiii adohaiii xkan kena sekat lagi

ideareka vidz said...

this movie will be premiere on march 8th 2012.