19 November 2009

Pelancaran Buku Yasmin Ahmad's Films



Kat dalam dewan kat Sunway University College, semalam.

Kepala rambut belah kiri tu Jhebat Bin Filem. Kepala rambut belah kanan tu Pak Hassan Muthalib sarjana filem terkemuka. Kat tengah tu Amir Muhammad. Yang bercakap dengan mikropon tu En. Vernon Emuang. Apakah kaitan antara mereka?

What are the odds?
John Cusack dalam 2012.

Buat Amir, syabas. Buku yang sangat menarik:

It's not important to be the best, but to be the 1st..
Amir Muhammad, tentang pelancaran buku ini,

Aku suka buku ni, baik secara peribadi, akademik, peminat filem dan suka-suka.

Ini ulasan aku tentang buku ini.

12 comments:

aminlandak said...

hahah..pak hasam muthalib hehe..bangga leh dapat ambil ilmu dgn dia.. memeng otai habis lah dia..sbb pak hasam ni(kita org pngil cik hasan) lsh leh nilai filem2 yang berkualiti atau tak,walaupun sdikit tp ok lah..n sbb dia lah saya agak2 menyampah dgn filem prof madya!!!!
dan pak hasan jgk yang membuka mata aku untuk tgk cita kak min.hehe.banyak babk yang aku tak paham pcik hasan xplain,walaupu sesetgh dia tak nak xplin dia suh kita p.k sendirik!!
wacha!!!

apapun aku akan belibuku tuh...
caya lah1!

Anonymous said...

Jhebat bin Filem = Fadz bin Akiti?

Azuan Zameer said...

Aku suka cover buku ni. Aku suka perlambangan Donut tu. Aku suka makan Donut. Kau suka donut tak?

hans said...

fuh, pos dkt umah saya satu buku nih..
buku nih menarik

fadz said...

Hans, hang dok mana ah? Buku ni dah ada merata kat MPH dan Kino tak silap aku.

fadz said...

Hans, hang dok mana ah? Buku ni dah ada merata kat MPH dan Kino tak silap aku.

U-Dough said...

Salam Fadz:

Dah lama jd silent reader di sini ... bila buku ini dibicarakan, terpanggil untuk berkomentar.

Saya baru dapatkan buku ni pada 1/1/10 .. dan sukar sungguh untuk meninggalkannya. Kalau tidak dek tuntutan kehidupan yang rencam, pasti sudah habis dilangsai.

Mahu saja membaca laju2 seperti kebiasaan ... tapi, terasa sayang kalau ada yg terlepas pandang ... memang ulasan Amir yang paling saya suka!

fadz said...

U-Dough, samalah kita, aku terus tk dapat lepaskan buku ini utk satu hari sewaktu membacanya.. ini ulasan aku ttg buku ni:

http://fadliakiti.blogspot.com/2009/12/yasmin-ahmads-films.html

fadz said...

ya, dakwat, aku pun respek besar kat pak hassan sekarang... itulah aku buat wawancara dgn dia..

fadz said...

anon, bukan.. kita bukan sama.

azuan, belilah..

mapieceofart said...

yg di cover depan buku itu donut kegemaran Mak... ada orang beritahu sy...

seen it through, looking forward to read the book...


=)

fadz said...

yes it is mapieceofart..