23 November 2008

Err, kat Golok ada pawagam tak?

Er, aku tak tahu samada zaman Pemaisuri Langkasuka
ni orang Melayu dah Islam ke tak ...



Aku nak merajuk jap dari menonton filem Melayu/Malaysia sebab:

1. Tanpa Nama tuduh aku blogger filem tak bersijil yang cakap je pandai tapi tak tahu buat filem.

2. Selepas misi aku menonton Wayang di Kuantan gagal, aku ingin merajuk daripada menonton filem Melayu sebab Kota Bharu kejam, ya kerajaan Nik Aziz kejam, aku nak pawagam!

Jadi ... Ada dua buah filem bagus dari Thailand: Akan Datang(2008) dan Pemaisuri Langkasuka(2008).



Lihat: http://blog.nationmultimedia.com/wisekwai/2008/10/22/entry-1

33 comments:

Tok Rimau said...

Review kat mana batik murah je la Fadz.

fadz said...

kureng anjing, biowak, nate, tupei, lipas, cipan, mentadak!

(fadz di dataran serambi Mekkah, jadi susah mahu mencarut)

Anonymous said...

ada ke Queens of Langkasuka ni kat Malaysia? dah tunggu lama dah. bile ek?

cappuccino said...

fadz..tgk trailer filem ne kt youtube mmg best giler..tertunggu2 gak nk tgk filem ne..oge kelate kena tgk ne..mgkn cite ne adaptasi dari cik siti wan kembang kot..hari tu mase balik mesia jap try2 gak cari tp xdk jual lg..dh try tgk director dia punye web?best gak..nt try..

fadz said...

anon, wa pun menunggu!

cappuccino, yeap, wa pun.. ni filem baru pengarah nang nak tu

Nazri said...

kena kutuk tu biasa la fadz.

teruskan saja, kau tak rugi apa pun. Sorang je yang kutuk kau.

fadz said...

Nazri, terima kasih! :) sekurang2nya kau kurang sinikal dari 'kawan' kau Nazim. huhu

Nazim Masnawi said...

"...Nik Aziz kejam..."

Babi punya blog kafir.

Pa'chik said...

pasal pawagam di kelantan.. dari yang aku dengar lah... ada satu syarikat hapa ntah penah propos nak buat kat kbmall kalau tak silap... tapi pasal guideline dari mpkb mintak dibuat tempat berasingan lelaki dan wanita, dan panggung takleh digelapkan... mereka tak nak terima...

aku pun sedih ni tak leh tengok wayang... huhuhu...

Anonymous said...

Ala Fadz,

Tuhan pun ada yang tak suka. Inikan pula kita manusia.

Edd Vedder said...

kalau ada sijil untuk film blogger, aku rasa dah lama kau pass fadz.

satu soalan : Kat Malaysia ni kalau nak kritik filem kena buat filem dulu ke?

fadz said...

Nazim, kau lagi hebat, berbarua dgn yahudi asia aku dgr :p

Pa'chik, ya rabbi, sapalah syarikat yg bodo tu, serius, apa salahnya pisah jantina, tak mati pun... kembalikan pawagam ke KB!!

riduan, ye saya... saja je tu.. nak org pujuk, haha..

edd, ya, menakutkan pernyataan sebegitu masih ada.. dan paling pelik, tanpa nama dah senyap terus. saya merindui celotehnya.

Anonymous said...

hahahaah..tabik spring dengan komen Tok Rimau, fuhhh..best komen tu, bernas.

Saya rasalah kan, pawagam kalau pisah jantina memang cantik, sebab ramai orang pompuan yang suke tengok filem sensorang, so kalau pisah, memang best, Tapi kalau cerah tulah yang tak best, camner nak tengok kalau cahaya tak fokus kat skrin..hmmmmmm. Tu pasal lah syarikat tu terpaksa membatalkan niatnya.

Anonymous said...

setuju setuju! pawagam dgn lampu dah tak pawagam.. tpai sebenarnya aku pernah nonton wayang di London di mana mmg ada lampu... ok juga, takleh teruk, tapi kena pandai main lampulah..

Anonymous said...

Fadz,
Tak payah produce filem dulupun tak pe. Jadi tauke pawagam berlampu dulu, amacam? ;)

fadz said...

anak alam , kalau saya ada modal dan cara, saya akan buat, hihi! omg.. malunya!!

NoR NaJwA said...

wah..tak sangka jumpa blog en.fadz..

NoR NaJwA said...

tak sangka dapat jumpa blog en.fadz

fadz said...

Wah, tak sangka jumpa najwa di sini! hehe, ermm, blog ni mungkin sedikit tak sesuai kot utk najwa (sebab di sini saya lebih terbuka).. sebuah lagi blog saya lebih elok kot: Kubu Buku.

Anonymous said...

tapi kan, pawagam kalau pisah jantina pun mungkin tak boleh elak kekalutan yang memang dah ada, gay.

Pa'chik said...

naik je ke hadyai, mungkin leh tengok cerita kuin nih...

tapi kan... pasal pisah tempat duduk tu... err... kalau takleh campur.. takut tak laku je... bukan semua pilem yang ditayang orang nak gi tengok... ada gak yang gi cuma 'tuk bayar bil air... hehehe...

Nazim Masnawi said...

"...kekalutan yang memang dah ada, gay."

Screw you, Anon! Fadz is not gay, okay?!??

fadz said...

Pakcik, berapa jam ke Hatnyai? sekrg thailand tak betul... takuts..

Anonymous said...

i rasa anon dan okay bukan orang yang sama, nazim masnawi.

Nazim Masnawi said...

Sorry, Anon, but penggunaan koma aku before the word okay was right. Better luck next time, man.

apiz said...

bro..lu nk review filem pun suke hati lu r..jgn nk sedap2 mulut ckp nik aziz kejam...sape lu nk kutuk2 ulama'? lu ingt kelantan saje2 je nk haramkan pawagam? org kelantan pn xbising2 macam lu walaupun xde pawagam..lagi bagus pegi dgr ceramah nik aziz daripda tgk wayang..dapat pahala..mentaliti org kelantan xmcm lu..lu nk review filem tu buat la elok2...jgn kate nik aziz kejam..nnti xpasal2 3 bus cari lu tggu nk belasah!

fadz said...

wah, bagus jugak nih, apiz, tolonglah bunuh saya.. saya pun nak tgk darah saya bergelimpang di lantai KB..

apiz said...

bro..ckp jgn ikut sedap mulut..dn jgn nk alih topic dr ape yg aku ckp..lu hina kerajaan nik aziz..lu ckp kerajaan tok guru kejam..ape bukti bro? setakat lu yg kemaruk nak ada pawagam kat kb ni,xlayak nk ckp ape2 pasal kerajaan tok guru..jgn hina ulamak sbb mereka tu pewaris nabi..taraf org berilmu mcm nik aziz tu lebih tggi dari kita di sisi Tuhan..lu hidup utk sape bro?untuk Tuhan atau untuk buat review filem? kalo nk sgt review filem, sensitviti kne pandai jaga..jgn ikut sedap je..

fadz said...

Apiz, im sorry that i hurt your tok guru. Yes, i know im in a wrong for writing smtg to beguilled your magnificent tok guru, so forgive me. He is definitely someone and i have even read his works and def he is a scholar of his time. The wayang system itself is not in his wrong solely but a system that must have been created by the consensus of a few. Hence forgive me. But I am still inviting you to kill me becoz it is true, please slit my throat for i am sooo down here, i dont belong here.. so if u kill me, it would do good to both of us, and i was happy that u have put ur anger towards me, now do wait to kill me..

Anonymous said...

gedebe betul budak apiz ni. tak usah dilayan budak masih kencing malam.

Anonymous said...

eh, budak Apiz ni pengikut YA rupanya. ini mungkin yang dah tersongsang sikit.

zubin said...

cek komen aku tentang karya besar dekad ini dalam www.svarnabhumi.blogspot.com, akau nak pendapat ko je! Title filem ini seharusnya Raja-raja Perempuan Pattani, Langkasuka tu zaman sebelum Islam, abad 2, kalau filem nini berasaskan Hikayat Pattani, maka itu abad ke 17!

fadz said...

sokong zubin..malah filem ni penuh fantasi