24 July 2008

Calling All X Philliacs!


Aku tak peduli korang suka ke tak, tapi ya, aku belas ek-Philes dulu jadi kalau filem ni tka best ke apa, aku neka tengok vanita impian masa kecik (yes, I was that nerd!) Gillian Anderson lagi sekali dengan Yahudi hensem tu David Duchovny berserta itu tiga orang nerd yang geliga babi itu dan pak cik botak Pileggi serta lelaki yang suka merokok yang baik untuk kesihatan (ke dah mati?). Yeap! Baju X-Files hitam aku yang dah koyak-koyak akan menemani aku menonton filem yang ditunggu-tunggu ini! Cukuplah dengan konspirasi Najib dan Anwar dan Altantuya, aku nak eskapiskan diri aku dengan konspirasi berhemat Chris Carter. Line paling kena tahun ni: Saiful/Uncle Pet(!?)/Najib/Raosmah/RPK/Anwar/Pak Lah/Khairy - I want to believe! Not!!

10 comments:

saat omar said...

Ye, tanpa X Files takkan ada CSI, Lost dan banyak lagi siri TV yg kompleks plotnya pada dekad ini...
For some it all started with X Files, and for some reason i tend to believe in that

fadz said...

yeah for saat, i believe in u (uuughh, sooo cheesy plak aku ni).. haha

Nazim Masnawi said...

Owh, man. This movie blows.

zulazahari said...

Salam Fadz,

Rasanya inilah pertama kali aku komen di blog ini. Memanglah X-Files nie ditunggu2 oleh semua X-Philers di dunia, tapi bila dah terkena dgn Indiana Jones baru2 nie, rasa risau pulak, takut tak sama dgn apa yg diharapkan.

fadz said...

slm zul, aku tahu filem kali ini tidka segah filem pertama sedari komen2 penonton dlm imdb, tetapi aku tak peduli, rindu sgt dgn scully n mulder! macam fanatik gila star trek kan, semua filem ditonton tak kira baik atau bodoh.

Nickxandar said...

Woit .. filem star trek tak de yg bodoh ... cuma kurang baik pembikinannya aje ... hihihi.

Kau gi tgk dulu cerita X-Files ni. Macam kau, aku pun tunggu2 nak tgk cerita ni tapi lagi 2 minggu baru dapat gi :-(

Anonymous said...

sebelum ada x-files ada puncak kembar (twin peaks) yang uncle david bikin tu...
- Ani

Ajami Hashim said...

tadi dah tgk..

komen aku: 'cerekarama x-files'

Dr. Bentara said...

dalam rutin mengkhatamkan siri X Files. Dah habis Siri 1-2. Sekarang tengah tengok Siri 3. 6 siri to go!

Anonymous said...

nick, iyalah.. ko mesti ada simpan cawat dan seragam star trek ketat tu dlm wardrobe ko, hahahaahah, trekkie freak :P

ani, ya, and fire walk with me is power!

ajami, ya sama, tapi aku suka depa..

bentara, wah wah, tapi let me spoil this to u: sampai ke 6-7 dah mula melalut. shd just stop at 5 and finish the Samantha issue and ufos and all those, wat can i say.. but truly, tanpa x files, takde csi..