05 February 2008

MENCARI VHS VCD

PENGUMUMAN!!

Antonio Gragnanilello & Massimo Lavagnini (ya, pengkritik Itali!) sedang membuat ulasan/kritikan terhadap filem fantastik (seram-fantasi) kita. Mereka mencari filem RAHSIA (arahan Othman Hafsham itu)dalam apa jua bentuk format (VHS/VCD/DVD). Kalau korang terjumpa atau ada dalam simpanan, sila beritahu aku secepat mungkin. Aku sanggup membelinya. Cepat, ini untuk masa depan industri kita..!
Filem-filem lain yang perlu dicari:
Suratan Kasih (Zulkifli M. Osman)
Ilmu Saka (M. Osman)
HARAP TOLONG AKU!

22 comments:

Anonymous said...

Perjanjian SYaitan yg Azean Irdawati blakon tu boleh tak ? ke dah ada? Kat CARI hangat dok borak pasal filem ni...

Anonymous said...

Aku post ko nyer Ad kat CARI. Check this link for feedback:-

http://forum4.cari.com.my/viewthread.php?tid=329812&extra=page%3D1

Anonymous said...

no, i dont want syaitan azean, i want kepala botak shukri hashim in RAHSIA...:p

Labu: Then bring me Setan Hj Bakhil and tonic, now get out..!! hahahahaha

Anonymous said...

hmpphhh... maleh la nak melibatkan kerajaan...nanti deme suruh hantar entah apa2 lagi promo kat pengkritik tu... pening kepala nanti dibuatnya... and yes, Rahsia tu ciplak The Channeling lakonan George C. Scott.

Anonymous said...

ok fadz aku dah check simpanan aku, ada vhs filem Rahsia, rakam dari TV1 (kualiti kurang sikit). tapi, malangnya tiada subtitle. nanti aku transfer ke vcd dulu, tunggu email minggu depan.

kalau kau dapat Ilmu Saka tu, aku pun nak!! rare habis filem tu. haha...

fadz said...

wohoooo..!! thx a lot mate!!! aku bayar k!! apa2 hal, nak adress aku atau no. telefon (cara macam mana kau nak bagi benda haram ni kat aku), emel aku dulu ya: fadliakiti@gmail.com

thx a bucks man!!

adib said...

demm.. teringat aku cerita aku tengok dulu.. Persembahan Kaki Monyet.. ada sesape penah tgk cerita tu? lakonan Datin Umi Kalsom.. aku dah tak ingat cerita tu.. yang aku ingat sorang mamat bawak kete.. hujan lebat.. tumpang kat sebijik rumah besar ada nenek tua.. Blackout!! mana nak cari info cerita tu? berderau darah ni..

anyway macam ada namapak suratan kasih kat uptown.. tak pasti la..

fadz said...

adib, thx man... tapi mmg wa kena cari RAHSIA..

khys, hope u can reply ASAP kalau dah siap.. mmg urgent bro

Nazim Masnawi said...

abg wa kenal penulis Rahsia, nanti wa tanya dia.

Anonymous said...

err.. yang cerita toyol yang ada dialog...
Bachukkk.... mari bachukkk... tu cerita apa? dulu-dulu, kalau tengok cerita tu.. alamatnya sebulan lah tidur kena make sure kaki tak terjuntai ke bawah, dan tutup ngan selimut.. hohoho...

cerita kaki monyet tu.. memang seram gak lah masa kekecik dulu..

Anonymous said...

penulis Rahsia ialah Datin Masnah Rais. kira Datin ni pun kaki ciplak la...

nasib baik zaman tu belum ada internet lagi..

Anonymous said...

nazim, thx dude..! cuba lah plssss..

anon.. tu cerita TOYOL and yes, i had goosebumps masa tgk masa kecik dulu2.. lagi satu ialah filem rumah puaka lakonan yusuf haslam yg sebenarnya biasa, tapi sense of dread dia mmg bagus. monyet tu aku tak tahu, tapi mmg pernah ada sebuah filem lakonan khatijah tan yg ambil drama barat, monkey's paw dalam cerekarama yg sangat baik.

khys, i see... no wonder lah... datin, hahaha..

Anonymous said...

wooo perjanjian syaitan...lama tak tgk ceghita ni..tongkat jalan sendiri cari mangsa..dasyat btoi..nasib bek cerita ja..kalu tak mampoeh kita semua..

Unknown said...

guys saya perlukan crite perjanjian syaitan 1981 nii sangat2 perlukan ...tolong saya pleaseeee

Unknown said...

Sye ade..filem perjanjian syaitan azean irdawaty,rahsia noorkumalasari,misteri rumah tua noorkumalasari,jika berminat sila whatsapp 0183167941

Unknown said...

Sapa2 ada cite "bas konduktor" tahun 1986.

Pleaseeeeeee nak sgt cari..ke ada kedai jual?

Abd Mutalib said...

Bas konduktor bleh tgk kt youtube :
https://www.youtube.com/watch?v=BO6w2zcz0pk

Unknown said...

Filem ilmu saka tu,kalau nak ade pada seorang pengumpul filem filem lama,nama dia abang nizam tinggal di setapak kuala lumpur,filem tu rare tak silap sebab keluaran 1984,kalau berminat nk berhubung dgn abang nizam,sila text no saya 0183167941..insyallah saya akan bantu....

abg nizam setapak said...

Asslam saya ada filem ilmu saka tu.. Bersama filem2 rare yg lain seperti dendam perawan bunting, Syahadat, perjanjian syaitan, Ujang, mat som, tsu feh sofiah, cahaya sakti DLL.. Klu berminat sy ada jual copynya.. WhatsApp sy di nombor 0173582313

abg nizam setapak said...
This comment has been removed by the author.
abg nizam setapak said...

Filem Jasmin, ranjau sepanjang Jalan, yassin pun ada...Tpi yg tu belum Nak share lgi

abg nizam setapak said...

Terima kasih.. Happy mobile SBB mention nama sy..