14 October 2009

Artis/Pembikin Filem Tonton PAPADOM

Reaksi terhadap wartawan BH yang menyatakan pihak TU tidak memasarkan PAPADOM dengan baik, aku memposkan entri khas ini buat tontonan semua. Ini ulasan aku tentang filem ini.
Untuk makluman semua kutipan untuk setakat 4 hari Tayangan ialah RM 1 Juta untuk Tayangan PAPADOM di seluruh Malaysia.

Aziz M Osman
: “ saya benci Afdlin sebab buat saya menangis menonton PAPADOM”

Mawi: “ satu cerita yang boleh buat orang ketawa dan menangis, dicampur dengan mesej yang baik misalnya kita tahu betapa susahnya nak jaga anak perempuan ketika remaja dan lagi satu jalan ceritanya tak boring, setiap scene semua penting serta menghiburkan dan yang paling penting ia Nampak selamba”

Mamat Khalid: “ saya suka work Afdlin dalam PAPADOM kerana nampak kematangannya dalam sudut pembikinan filem. Segala kerja2 disusun atur menjadikannya sebuah karya yang jujur dan vibrant!”

ps: GSC jahat sebab tak mahu tayangkan filem ini di Tropicana, temat aku senang tonton wayang!

8 comments:

Nazim Masnawi said...

Empat hari satu juta okeylah, kan?

aminlandak said...

hmmm..aku hanya dapat bc blog ko je pasal cita2 ni..aku ore klate so paham2 lah.aku mcm ko jgk bila balik klate!!ahaks!!!
time aku g k.l cita malayu mcm hampeh yang ada!!! apa2 pun. aku enjoy sungguh blog ko ni!!!
peace...

fadz said...

nazim: oklah..

hehe, thx dakwat merah!

pijan said...

kadang2 macam tgk kuliah cinta pn ada.

fadz said...

betul tu pijan, Kuliah Cinta!

azri abu hassan said...

bagi aku filem papadom adalah sebuah filem jujur dari pembikin.tq.

JaseMario said...

Fadz... saya hari pertama tayangan dah tonton Papadom di GSC Alamanda. Dah tulis pun pasal Papadom dalam blog saya. Yang penting saya setuju dengan pilihan juri FFM yang lalu memilih Papadom sebagai Filem Terbaik meskipun telentime membuatkan saya menangis satu ketika dahulu... huhuhu.

fadz said...

Azri, terima kasih..

Jase, okeh dokeh, hehe