Showing posts with label Peribadi. Show all posts
Showing posts with label Peribadi. Show all posts

01 March 2011

Maaf Sebab Sunyi

... Ya, bukan apa, aku tiba-tiba dalam beberapa minggu ni terpaksa berbengkel kerana aku dah tukar bahagian (boleh tahan kerja tempat aku ni, macam syarikat swasta, tup tap tup tukar bahagian, boleh lemha jantung dibuatnya) ... serius aku cakap, aku tak suka bahagian baru ni sebab ia memandulkan aku menulis, lagi-lagi untuk blog ni kan?
Jadi baiklah aku titipkan kat bawah ni, beberapa penulisan aku setakat ni yang pernah keluar dalam sebuah projek yang aku gerakkan, sekurang-kurangnya korang yang rindu tulisan aku, terubatlah rindu (AS IF, hahahaha):
Ha ha ha, banyak juga tu kan? Itulah, tapi aku khuatir aku boleh menulis sebegitu lagi dalam bahagian ni.. serius, aku rasa, kadnag2, organisasi aku ni tak pernah ingin memahami aku walaupun aku sudah jelek ingin memahami perangai ketua-ketua tertingginya (lihat, ni tak masuk memahami misi yang mereka canangkan lagi ...)
Oh ya, SEMALAM aku sempat lepak ngan Syazwan (pengacara Gala TV Awani) dalam pesta Academy Awards. Jangan jeles, aku bersegel bahu ngan Maya Karin (yey, aku lagi tinggi) dan Nicholas Saputra (his sooo bloody tall, no wonder his a model) eh! Aku rasa wawancara pendek aku permintaan Syazwan ada disiarkan semalam dalam Gala TV (siapalah aku, hahahaha). Tapi serius, aku tersinggung bila The King's Speech menang Filem Terbaik semalam. Filem itu nampak sangat filem "berlaku hanya sekali" dengan kehebatan strategi Weinstein. Takpelah, Weinstein pun dah lama tak menang (sejak zaman kegemilangannya pada 90-an) dan filem ini memberi ruang untuk filem British gah (walaupun dalam sudut hati aku, aku takkan pilih filem ini sebagai filem terbaik Brisith abad ke-21) setelah banyak kali dielak daripada memenangi Filem Terbaik. Pilihan aku tetap untuk The Social Network dan Inception, yang mana dengan mengejutkan, tetap membawa pulangan yang mengujakan. Acara semalam bolehlah meriah sedikit (kau letak orang muda macam mana pun, anak muda takkan tonton Academy Awards kecuali yang meminati filem) walaupun takde siapa boleh mengambil tempat Billy Crystal buat aku. Oh ya, aku suka seni pengarahannya, cantik bebenor semalam.
Tetapi serius, semalam merupakan acara paling sangat dapat dijangka dan masih menandakan, Hollywood masih setia dengan bintang dan gemerlapannya.

13 May 2009

Zeera Punya Hal Lah Ni ha ha ha ha


Kelmarin (11.5.2009), aku ditemu ramah oleh Aidel sessi Popradio, Bernama Radio 24 (KL- 93.9, ala-ala BBC gitu) pada 3.30 ptg tentang "Filem Kita Wajah Kita" - erk!


Tak tahu macam mana nak simpan bentuk digitalnya. Tapi, haha, memang gugup sih!

Terima kasih buat Radio 24 kerana memberi peluang memberi pandangan, dan terima kasih Zeera kerana membuat aku sakit perut satu hari, hahaha.

Web Radio 24: http://www.radio24.com.my/


03 May 2009

Oh Esok, Oh Esok!



Ya, tengan tensen, hahaha, kerja belambak hari ni, untuk menghilangkan ketensenan yang melanda (sampai menonggeng) inilah lagu aku:

The sun'll come out
Tomorrow
Bet your bottom dollar
That tomorrow
There'll be sun!
Just thinkin' about
Tomorrow
Clears away the cobwebs,
And the sorrow
'Til there's none!
When I'm stuck a day
That's gray,
And lonely,
I just stick out my chin
And Grin,
And Say,
Oh!
The sun'll come out
Tomorrow
So ya gotta hang on 'Til tomorrow
Come what may
Tomorrow! Tomorrow!
I love ya Tomorrow!
You're always A dayA way!
(video klip sangat menarik, macam kena dengan mood aku sekarang, haha!)

Ya, masih ingat lagu tu waktu balik dari Florida masa tengok kat pawagam, yeap Annie merupakan filem budak kecik aku. Lagu satu, ET. yup. Ye lah, ngan Star Wars dan Superman gak masa tu (sapa tak suka Superman zaman tu, kena kutuk creep). I was bloody 4 yo for god sake!
Anw, ni lagi satu filem masa kecik yang aku tonton dan "really freak me out".. dan sememangnya dah cult (first time tonton filem ada alien, boobs, sex (very mild ok!), kid hero and weird Tv fetish): TERRORVISION! Masih cari sampai sekarang. Ya, pengkahirannya sangat pelik!

08 February 2009

Yellow Ribbon

Ok, there's nothing about film here. Just that, I felt, consciously responsible to send this message.







This is a song, taught by my beloved English lecturer while in university. It seems appropriate now.

I feel that our beloved Sultan is again "threaten", and in such a way, I feel, blood might flow, Malaysia might be a republic like Indonesia. And that is sad. This is a very "middle approach" view about what is happening in Malaysia and why people are becoming confused. This is a good review from Raja Petra on why the sultan did what he had to do.

I am wearing a yellow ribbon for my support to the sultan, especially to my beloved Sultan Perak (mom and dad from Perak). I feel obliged to. My heart is for the sultan.

"Then you'll know just what to do if you still want me, If you still want me.."






31 January 2009

Berhenti Sekejap ...

... dan menurut ke sini:



(klik gambar untuk ke aktiviti)

28 January 2009

Yang Mana Yang Terlekat Di Hati?

Banyak kawan aku tanya, kenapa tahun ni aku tak buat:

1. Ramalan Oscar.

2. 10 Senarai Filem Terbaik.

Ni jawapan aku:

1. Aku malas. Malah tahun ni dan lepas sangat sibuk. Tapi aku nak Slumdog Millionaire (belum tonton, tapi ada mamat komen kat aku, "filem indie ni setanding atau tak kurang lebih hebat daripada filem-filem Yasmin Ahmad". Dan masa tu filem tu belum lagi dinominasi dalam Golden Globe) menang besar, kalau tak pun Milk (yahudi gay, go figure, aku dah tengok: "niagra falls" walaupun bukan filem terbaik Gus Van Sant), atau The Reader (filem produksi mendiang Anthony Minghella, ya aku bias, ya ini filem yahudi). Aku benci The Curious Case of Benjamin Button. Kekure memang silap besar, Brad Pitt langsung tak cute dalam filem ni OK Kekure, get real! Filem ni palat terbesar aku pernah tonton, palat yang terbesar: macam mana filem ni boleh dapat nominasi tertinggi untuk Oscar? Ini satu contoh filem adaptasi yang gagal dalam banyak aspek, atau secara pendek: contoh karya sastera yang tak patut diadaptasi, yes it looks good on text, not in moving pictures. Oh ya, Vicky Cristina Barcelona ialah old skool yang cool dari Woody Allen, pengarah Yahudi yang masih relevan. Yang aku perlu tonton: The Wrestler, Doubt (Meryl Streep!), dan Frost/Nixon.
2. Aku rasa aku pun mana ada pernah buat menatang ni. 10 senarai, aku suka baca senarai-senarai macam Edd Vedder, Nazim Masnawi, Reza, Spiral, Jimi, Maberik, Ajami, itu pun dah cukup. Masalah buat aku, aku masih tak jumpa filem terbaik aku tahun lepas (The Dark Knight memang masuk senarai, tapi aku tonton hanya sekali dan tak sempat tonton sekali lagi, jadi tak aci sebab filem terbaik mesti aku tonton sekurang-kurangnya tiga kali macam LOTR, All About My Mother, Before Night Falls, Sepet (haha, Nazim, sakit hati kau!), Children of Men mengikut tahunnya sebelum aku betul-betul sure). Ya, kalau kau sedar, itu sebablah aku asyik rebiu filem-filem lama sebab tak ada filem baru yang betul-betul menjadi "pujaan hati ku" seperti yang Aziz Sattar ucap dalam Seniman Bujang Lapok. Malah sekarang, aku dalam kerja menonton filem-filem klasik "yang kool dan jauh lagi syok daripada filem-filem sekarang" dalam You Tube seperti Faust - Eine deutsche Volkssage (FW Murnau! It's better than Nosferatu i kid u not!), Night of the Demon, Yeux sans visage, Les dan The Quatermass Xperiment. Tapi biar aku cakap bahawa tahun lepas, banyak filem Melayu yang keluar yang memang kool dan menjilat jari seperti Budak Kelantan, Kami The Movie, Dunia Baru The Movie, Punggok Rindukan Bukan, dan Kala Malam Bulan Mengambang. Ya, aku sedikit nasionalis. Dan korang memang patut tunggu untuk Talentime tahun depan. Yeah, lets uphold the Malay-sia Intifada! Sekarang juga aku dalam proses menyelesaikan khatam aku menonton filem-filem Pedro Almodovar dan Lars von Trier. Selamat Menonton!


24 January 2009

Tengah Suka Lagu Ni...

Lucky
Jason Mraz

Do you hear me, I'm talking to you
Across the water, across the deep blue ocean
Under the open sky
oh my, baby I'm trying

Boy I hear you in my dreams
I feel your whisper across the sea
I keep you with me in my heart
You make it easier when life gets hard

I'm lucky I'm in love with my best friend
Lucky to have been where I have been
Lucky to be coming home again
Oooohhhhoohhhhohhooohhooohhooohoooh

They don't know how long it takes
Waiting for a love like this
Every time we say goodbye
I wish we had one more kiss
I'll wait for you I promise you, I will

I'm lucky I'm in love with my best friend
Lucky to have been where I have been
Lucky to be coming home again
I'm lucky we're in love in every way
Lucky to have stayed where we have stayed
Lucky to be coming home someday

And so I'm sailing through the sea
To an island where we'll meet
You'll hear the music, feel the air
I'll put a flower in your hair

Though the breezes through trees
Move so pretty you're all I see
As the world keeps spinning round
You hold me right here right now

I'm lucky I'm in love with my best friend
Lucky to have been where I have been
Lucky to be coming home again
I'm lucky we're in love in every way
Lucky to have stayed where we have stayed
Lucky to be coming home someday
Ooohh ooooh oooh oooh ooh ooh ooh ooh
Ooooh ooooh oooh oooh ooh ooh ooh ooh

lihat: http://www.youtube.com/watch?v=8b5U_HewK0E&feature=related
seorang: http://www.youtube.com/watch?v=Yb3WwTh-hkQ&feature=related
this one is cute: http://www.youtube.com/watch?v=9tntx2SkEDI&feature=related

17 January 2009

Seram kan?


Kalau ada sesiapa nak buat filem tiruan Ringu, silalah ke kawasan berdekatan rumah aku, tempat budak-budak dadah melepak... Fuhh, aku mati-mati boleh bayangkan Sodoko boleh keluar dari telaga tu.

18 December 2008

Berkabung

Alhamdulillah, perkabungan aku sudah selesai ...

buat Riduan, aku tetap perlukan fail-fail kau ...

15 December 2008

Selamat Tinggal Micheal Crichton


Micheal Crichton buatku ialah perujuk utama dalam filem, dan sudah tentu dalam dunia fiksyen sains. Antara kebanyakan pengarah filem yang aku sayangi, Micheal Crichton terletak antara yang aku letak dalam bulatan yang aku sentiasa rujuk. Kedatangan Crichton terhadap perubahan dunia Hollywood memang relevan, waktu wujudnya filem "blockbuster" atau filem "musim panas" dan filem-filem yang memberi tempat supaya cerita-cerita baru berefek memasuki pembikinan filem. Crichton lain daripada Spielberg. Kalau Spielberg membawa tandatangan "common man", surburbia yang hidup (realiti dalam sebuah rumah, tanpa perlu menaikkan tekanan dramanya), dan kemanusiaan/kehidupan dalam efek khasnya (E.T., Close Encounters, Jaws), Crichton membawa atau meneruskan polemiknya dan bencinya terhadap teknologi maju, teknologi sejuk, tiada kemanusiaan dan superfisial (Andromeda Strain, Westworld).


Manusia dipaksa berlari mengejar waktu kerana teknologi, kerana teknologi mengejarnya, membunuhnya (Andromeda Strain, Westworld, Runaway, Looker, The Terminal Man, Jurassic Park, Sphere). Coma merupakan filem ngeri yang terbaik pada 70-an, tidak ramai yang tahu, diarah oleh Crichton diadaptasi daripada novel perubatan-ngeri Robin Cook. Semuanya merupakan/menyampaikan elemen tinggi Crichton: pelarian, teknologi yang mengurangkan jiwa kemanusiaan, kegelapan teknologi atas sebab manusia jua serta pelarian di antara koridor, satu elemen neo-tekno yang akan diikuti sehingga sekarang (termasuk Minority Report). Malah, beberapa filem kejar-mengejar dan penyiasatan menemui teknologi jahanam (techno terror) ini merujuk Coma. Baik Disturbing Behaviour, The Island , Virtuosity atau Minority Report. Tetapi Crichton sudah melakukannya dengan baik sekali. Semua orang akan teringat bagaimana tali-tali halus yang menggantung manusia (kebergantungan manusia kepada teknologi) itu bergerak sewaktu protagonis melarikan diri daripada penjahat, sebegitu perasaan "di benang halus" yang berjaya Crichton sampaikan - risiko menyetujui teknologi seperti membawa manusia melalui jurang luas yang perlu kita seimbang di atas seutas benang halus.


Dunia Crichton sudah banyak mengubah aku, baik tempo dan gaya lajunya dalam filem-filem anti sainsnya. Juga novel-nolvenya yang banyak memaparkan fakta kebenaran di atas muka kemanusiaan. Crichton juga banyak memberi pencerahan akan idea-idea sains terkini, ideanya diperlukan buat polemik memastikan sains dijaga dengan suburnya (cth: arwah menolak idea makhluk asing). Malah Crichton menyayangi Malaysia, dua kali arwah pernah menulisnya, satu dalam buku pengembaraannya, Travels, dan kedua di dalam novel ngeri-ekologi, State of Fear.


Ini adalah salam takziah buat seorang penulis/pengarah filem yang memberi kita sesuatu untuk diingati.


30 October 2008

Hadiah Halloween Yang Paling Berharga

Masa Halloween, ada beberapa saja kawan yang berkongsi 'alamiah seram' dengan aku, dan mereka hanyalah kawan-kawan yang dekat, juga ahli keluarga. Aku ingat semasa Azwan bawa aku menonton Cabinet Case of Dr. Caligari dan Nosferatu (genius gila!) di Sobranie, atau bila adik aku bawa menonton The Exorcism of Emily Rose dan bagaimana di Singapura aku pegi menonton tiga filem seram sekali gus dalam satu hari dengan seorang teman.


Kali ni, aku hanya dapat CD. Ya, hadiah daripada seorang kawan karib yang sudah lama tak ketemu, Spiral dari Perth. Aku 'puasa'kan diri aku daripada menontonnya sehinggalah 31 Oktober (atau selepas itu) atau menontonnya di KB nanti memandangkan tak ada wayang di sana (alah, kecoh la korang, aku nak balik aku balik la naik bas). Inilah hadiah daripada seorang kawan yang sejati.

28 October 2008

Tapi Ini Yang Terbit

Aku tak mampu buat filem.
Aku bodoh.
Aku tak ada kamera.
Tapi aku menulis (dasar orang miskin kan?),
dan cerpen aku akan terbit pada hari Maskara Shorties, dalam:


Belilah,
buat aku kaya
walaupun royalti
aku takkan dapat.

15 October 2008

Pratonton "Talentime" Yasmin Ahmad

Ibu bergambar dengan Kak Min

Dari kiri: Sedara, Ibu, Kak Min, adik, ayah (haaa, pada yang nak main
sihir tu tak usahlah penat-penat amik gambar ni, buang masa je buat
kerja kurafat tu!)

Turut serta dalam tontonan ialah pelakon hebat Mislina Mustaffa
(pelakon yang berkuasa dalam Ombak Ini, Bukak Api, Mukhsin)
serta sang pengarah muda berpotensi besar, Azharr Rudin.



Beberapa minggu lagi saya akan berangkat ke Kota Bharu. Apabila Kak Min mendapat tahu saya akan ke sana, beliau cepat-cepat meminta saya menghadiri sebuah tayangan pratonton khas filem terbarunya semalam tengah hari. Selalunya beliau tidak dapat melayan permintaan kawan-kawan yang ingin menghadiri sessi pratonton membawa rakan atau saudara (kerana tempat begitu terhad), tetapi buat pemergian saya, Kak Min meredakan. Ianya sebuah anugerah "farewell" yang besar buat saya. Maka buat itu, saya tidak akan 'membedah siasat' Talentime secara mendalam, walaupun ada pelbagai perkara menarik yang ingin saya nyatakan, biarlah ahli keluarga saya sendiri yang menyatakan pendapat mereka masing-masing selepas menonton filem ini bersama Kak Min. Apa-apa pun, seperti adik saya 'bersyarah' dalam kereta dalam perjalanan balik dari tayangan, "Talentime 'wajib' ditonton buat semua warga Malaysia!"


Pandangan ayah selepas menonton:

"Ada satu babak burung dalam masjid, jika babak masuk burung itu berlaku secara 'coincidental', maka babak itu sendiri jadi penting secara spiritual, semacam Tuhan memberi restu kepada budak yang berdoa tu."

Pandangan ibu selepas menonton:

"Dulu masa mama jadi pengetua, ramai guru yang tak kenal muridnya. Contohnya, ada seorang pelajar perempuan ni yang datang ke sekolah lewat tiap minggu, bila sampai ke kelas pula, dia tidur. Ramai guru komplen, tapi mama kena tahu kenapa pelajar tu begitu, kena tanya dulu sebelum marah atau beri hukuman. Mama sendiri pergi dengan pelajar tu ke rumahnya. Kasihan, duduk di rumah setinggan. Pelajar tu rupanya terpaksa bekerja malam di pasar malam ikut ibunya menjual nasi lemak, dan kadang-kadang kena sendiri jual nasi lemak di pasar malam bila mak dia kena kerja lebih, sebab ayah dia tak pernah di rumah dan selalu main perempuan di luar. Adik-beradiknya pula ramai. Jadi dia kena buat sesuatu supaya adik-beradik dan ibunya ada makan di rumah."

Pandangan adik selepas menonton:

"Kali ni, drama multi nasionalnya menjadi, gambaran budak-budak sekolahnya menjadi, banyak sangat babak-babak yang "kelakar", banyak sangat babak-babak yang "sedih". Talentime buat Shana ialah filem terbaik Yasmin Ahmad. Memang satu tamparan kasih-sayang terbaik daripadanya. Obviously, I'm gonna watch again when it comes out in cinema but with one condition; kena bawak banyak tissues dan duduk terperuk kat hujung seat."

Pandangan saya (heheh, nak mencelah juga rupanya!) selepas menonton:

"Filem Malaysia selalunya mengambil unsur hindustan dalam filem-filemnya, dan kadang-kadang menyadur terus. Dalam Talentime, Yasmin Ahmad menyatakan cara yang paling betul menyatukan hindustan dalam sebuah filem Malaysia, sambil menghormati ciri-ciri filem hindustan pada tempatnya yang betul. Ini ialah penghormatan Yasmin Ahmad kepada filem hindustan dan matan pembikin filem Malaysia."

"Jikalau dalam Sepet, kita jatuh cinta dengan Jason, dalam Mukhsin kita jatuh cinta dengan Mukhsin. Dalam Talentime, bersedialah anda untuk jatuh cinta dengan Mahesh."

22 September 2008

Will it be the death of me?

Pada bulan hadapan, saya akan menjawat sebagai pegawai tetap (dahulu kontrak) di tempat kerja, tetapi, saya akan berpindah ke Kota Bharu, Kelantan. Di Kelantan, tak ada pawagam. Boleh tak saya hidup?

Salam hari raya

Maaf zahir & batin

rasa nak menangis ni ...

12 August 2008

Beruas, FFM & Bin Filem

Ajami dan SMuzz blogger superstar telah menghadiri "Filem kita perlu ada porn untuk laku" di MStar (Ida: "We need to look foward", meaning: "We need more tits"). Memanglah senang buat blogger yang tak kerja 9 ke 5 dan takde hidup kan? :p (ya, aku jeles sebenarnya), tapi sebenarnya aku ke Beruas, buat kajian untuk novel seterusnya (ya, ada kena mengena dengan "alih rupa tukar jasad", pemaisuri gangga dahagakan darah dan bukan semuanya dari sejarah itu yang cemerlang, terbilang, gemilang) memandangkan takde satu pun manusia dalam dunia keblogan ni yang nak tolong aku masa aku iklan ari tu (aku lupa, aku bukan superstar macam Ajami). Jadi aku ke sana (gambar nanti diupload dalam muka buku, tak seerotis pengalaman kembara Azwan) dan buat kajian, dan nyaris-nyaris disimpan dalam dunia bunian (yang, ermm, aku harap sangat untuk hilang pada 8/8/08 tu, yes boys n girls, my real scret dream is: to just disappear fromt he face of the earth) sewaktu dalam perjalanan melalui Kg. Kota di persimpangan makam Raja Beruas. Jadi malam tu, aku dan para penduduk Ayer Hitam (baca: Cina) menonton pembukaan Olimpik dan melihat separa fasis China membacakan sejarahnya kepada (tonton: we look cool and that small muthefuka tibet is ours to claim) dunia. Oh, sungguh terujanya wajah kawan-kawan Cina aku, semacam mereka rasa menyesal jadi orang Malaysia malam tu.
Esok tu, Kak Nyah yang keluarga aku sayangi meninggal dunia kerana barah di Ipoh (tak, sebenarnya dibuat orang), jadi memang tak sempat tonton FFM. Drama keluarga lebih menarik daripada drama TV.
FFM, hah, betapa seronoknya aku bila dapat tahu KMBM menang. Nampaknya aku tak perlu persoal juri-juri kita, kali ini, kejutan yang diberikan sangat menyeronokkan. Dan pemberian berbelas nominasi buat Anak Halal yang sememangnya satu 'senda gurau' memang kenalah (ingat Elizabeth?). Aku suka sebab beberapa perkara yang aku rasa KMBM perlu menang, memang menang, walaupun aku menunggu untuk sistem penjurian kita diubah kepada sistem yang memberi peluang kesemua pembikin filem untuk mengundi dalam kategori tertentu. Osman Ali, sila buat filem yang lebih baik ya?

Tetapi, iklan yang sebenarnya aku nak tunjuk ialah ini: Bin Filem. Satu blog sebaris 'tak nampak tapi bermakna' Bin Ladin tapi ni filem. Jikalau Ajami sibuk memperagakan artis yang akan/kian menaik serta wanabe artis (ini termasuk beberapa wartawan sewaktu demam AF) serta orang terkenal dalam dunia se leb ri ti, aku pula (dengan snobbish) mahu memperkanlkan blog yang semahu-mahunya tentang filem ini agar manusia (oh!) di luar sana faham apa itu filem sebenarnya (film for film sake). Tulisannya biasa, lepas, dan mengerti tentang filem, walaupun sedikit muram. Kalau Nazim Masnawi adalah perepot kultut pop yang tiada saingan, Bin Filem ialah pelapor seni filem (termasuk boleh membikin filem!) yang tiada tandingan lagi setakat ini di Malaysia. Malah, filem-filem pendeknya akan mengejutkan korang. Aku sendiri banyak 'belajar' daripada dua budak ini, JHebat dan Jimmy. Buat para pelajar filem (ya, aku tau korang masuk blog aku, aku ada spy kat Aswara dan UKM), silalah tekuni blog ini supaya anda beraspirasi untuk tidak menjadi sebuah lagi klon Prof. Razak tetapi seorang pembikin yang benar-benar tahu apa itu filem dan mengapa perlu bikin filem.

01 August 2008

Akhirnya, kini pasti

Ya cik cik dan puan-puan, suprise suprise, itu raksasa syaitan yang Taf teh panggil "teknologi sampah" sudah meragut aku memasukinya, aku kini ada FACEBOOK, ughhhhhhhhhhhhhhh!
(maaf, gambar aku telanjang takde)

24 July 2008

Calling All X Philliacs!


Aku tak peduli korang suka ke tak, tapi ya, aku belas ek-Philes dulu jadi kalau filem ni tka best ke apa, aku neka tengok vanita impian masa kecik (yes, I was that nerd!) Gillian Anderson lagi sekali dengan Yahudi hensem tu David Duchovny berserta itu tiga orang nerd yang geliga babi itu dan pak cik botak Pileggi serta lelaki yang suka merokok yang baik untuk kesihatan (ke dah mati?). Yeap! Baju X-Files hitam aku yang dah koyak-koyak akan menemani aku menonton filem yang ditunggu-tunggu ini! Cukuplah dengan konspirasi Najib dan Anwar dan Altantuya, aku nak eskapiskan diri aku dengan konspirasi berhemat Chris Carter. Line paling kena tahun ni: Saiful/Uncle Pet(!?)/Najib/Raosmah/RPK/Anwar/Pak Lah/Khairy - I want to believe! Not!!

22 July 2008

Yes, it really happen...

Yesterday, while I was sleeping, I dreamt of my own funeral.