19 December 2007

Filem Seng Tat Ke Berlin!

Wow!

Di mana Pak cik Akmal sekarang? I wonder if he has seen this beautiful small film. Korang pulak, jangan tertinggal menonton filem terbaik Malaysia tahun ini:

Title: FLOWER IN THE POCKET COMPETES IN BERLIN AND ROTTERDAM

Flower in the Pocket will be competing in the Generation Kpluscompetition of the 58th Berlin International Film Festival which willtake place from 7-17 February 2008.The director Liew Seng Tat and two main actors Wong Zi Jiang and LimMing Wei (who are both still in school) are invited to attend the GalaPremiere in Berlin.

When asked about the news, Liew Seng Tat said he is worried aboutbringing two kids to Berlin as he is not ready to 'father' the twokids in the cold winter. He said he doesn't want to miss all the coolparties in Berlin.

"Now we are looking for a nanny for the two kids!" the director said.

Flower in the Pocket had previously won two awards in the PusanInternational Film Festival in October: the New Currents Award and KNNAudience Award. The film will also compete for the main Tiger Award inthe Rotterdam International Film Festival in The Netherlands inJanuary.

Competiting for Tiger Award in Rotterdam will be the more importantaward for Flowerin The Pocket, as Rotterdam Film Festival have the raputation ofintroducing new talented filmmakers into the world. Many festivalprogrammers, sales agents, film critics and cinephiles would be goinginto the cinemas of this harbour city of netherland to scout for thenext best film for year 2008.

Liew Seng Tat the director, Michelle Lo the producer, Gan Siong King the art director will be attending theRotterdam Film Festival.Aside from this, the film has also been invited to several other filmfestivals in Asia, Europe, Australia and North America.

Flower in the Pocket is scheduled to release in Malaysia from 20December 2007, on four screens: GSC Mid Valley, One-Utama, PavilionKL, and Penang Gurney Plaza.

For more information of the film please visit:http://www.hana.dahuangpictures.com

11 comments:

Anonymous said...

harap sampailah kat gsc melaka beb, dan jangan lah diorang buat tayangan sehari je pada 20disember tu. aku dah ler sibuk beraya haji ni.harappppppp sangat dapat tengok citer ni.

fadz said...

harap2 turun, tapi rasa tak turun kot, gertak sikit Da Huang atau GSC kat melaka tu..

Anonymous said...

Cek Kemal...ooo Cek Kemal....kek mana ko haaaa ?

Anonymous said...

pandainya bebudak tu blakon memang pandai... harap2 filem nie pun pandai.. idea dah pandai... tapi subtext tuuu yg tak pandai... komen nie base on apa yg aku baca kt site diorang.... filem nie kadang2 curahan dalam... director.. kena pandai laa curahkan.... raikan cinta...raikan... jgn la ada benci... sayu hati aku bila jumpa org yg tiada benci ..yg ada hanya cinta... so fadz n kengkawan slmat hari raya haji

Anonymous said...

alamak fadz, puas aku tengok jadual..tak tayangler kat melaka, sedih aku...sedihh!!!!!!

kena gak tunggu vcd, payah nak cari citer macam ni.Hargghhhhh...sedih tahap dewa!!

Anonymous said...

gaia, cik kemal filem kita ka?

cathay keris, filem ni best wa cakaap lu, sampai aku rasa lagi best dari Mukhsin utk filem budak2!! seng tat rocks!!

amirah, jgn sedih2, pegi marah da huang dan gsc tu..hantar emel hate kat depa cepat!

Anonymous said...

lagu tuuu ka fadz camna nak tengok.. aku takdak kat malaysia lani.. ada u tube kaaa??

Anonymous said...

Ini senarai 'Festival Filem Raksasa' saya

1. Festival Filem Asia Pasifik (yang kadang2 kita jadi tuan rumah tu)
2. Festival Festival Filem Kuala Lumpur (akhirnya!!!)
3. Festival Filem Malaysia (patriotik lah sikit beb!)

berlin tu menatang apa dik?

- PaK Cik Akmal

fadz said...

laaa, ye ke cathay keris? hhmmm, tunggu keluar DVD je lah kalau cam tu..kalau tak pun, pegi lah ke Berlin, huhuhuhu..

Yeaaay, akhirnya Pak Cik Akmal yang bekerja untuk Metrowealth David Teo mengutuk filem2 orang muda masuk melawat blog saya, yeaaayy!! marhaban pak cik, marhaban!! Pak Cik Akmal, sekali lagi saya nak tanya, betulkah pak cik dapat duit upah dari Metrowealth untuk melepaskan fitnah tentang filem Mukhsin Yasmin Ahmad walaupun pak cik BELUM menonton filem tu? Betulkan pak cik, betulkan? Ingat, Tuhan lihat apa yang pak cik buat jadi kalau pak cik tak nak jawab di sini, biar malaikat di sebelah kiri pak cik menulis.. ya pak cik ya? Saya pun suka FFAP dan FFM, siapa kata saya tak suka dan patriotik pak cik, kalau tak caya, tanya Kak Chah dan Abg Faizal ... (saya tak nak bangga, tetapi saya masih ingat, pada malam FFM, sayalah orang pertama yang berdiri memberi tepukan gemuruh kepada Abu Bakar Ali, pengarah penggambaran terkemuka zaman Ampas dan baharulah seperti Pancaindera katakan, seorang artis lelaki bangun, dan kemudian ramai yang bangun...maaf, kita orang Melayu memang susah untuk memberi penghormatan pada orang tetapi mencela itu mesti, seperti ...) mesra selalu (masih teringat cakap bukan2 pak cik di Rumah PENA hari itu kena bantai betul2 dengan seorang pak cik filem dan pengarah Kamal Ishak, tak tahulah jika pak cik sedar)..

Anonymous said...

HeHehe..aku ingat lagi kes "salah laporan" sokkabar tu...itupun aku tunjuk kat ko kan? Agaknya mlm tu memang muka/penampilan ko sebijik mcm artis lelaki itu kot...lepas ni boleh la blakon Samarinda ek..

Btw, En Anon bukan Pakcik itu yg sebenar kan ?

Amirahsyuhada - Aku rasa lah...filem2 digital buatan Malaysia, kalo ke pawagam memang hanya akan sampai ke tempat2 ni je - GSC Mid Valley, GSC 1 Utama, Gsc Gunery Plaza dan terbaru GSC Pavilion. Hanya 4 pawagam ni je yg ada International Screen = bermaksud ada projektor utk tayangan filem format digital...Pawagam2 lain hanya utk tayangan filem format 35mm sahaja.

fadz said...

gaia, kalau aku masuk samarinda, aku jadi tunggul kayu, bleh?

memang rugilah korang kalau tak dapat tgk filem ni, filem ni best wa cakap lu..